Yhteistyön aloitus työterveyshuollon kanssa

Miten yrityksesi ja Pohjola Terveyden työterveysyhteistyö käytännössä alkaa?

  1. Yrityksellesi nimetty työterveysmestari ottaa yhteyttä yrityksesi työterveyshuollosta vastaavaan yhteyshenkilöön. Käytte yhdessä läpi työterveyshuollon käytännöt ja työterveysmestari antaa yrityksellesi tarvittavat ohjeet.
  2. Työterveysmestari ohjeistaa yrityksesi yhteyshenkilölle työterveyshuollon tietojärjestelmän eli extranet-palvelimen käytön. Tämän jälkeen yrityksesi yhteyshenkilö linkittää järjestelmään työntekijöiden tiedot. Tiedot on hyvä linkittää järjestelmään aloitusta edeltävän kuukauden aikana, jotta varmistetaan henkilöstön ohjaus alusta asti työterveyshuoltosopimuksen mukaisesti.
  3. Vie työntekijöiden tiedot myös vakuutuksen verkkopalveluun tai toimita henkilöstöluettelo vakuutusten yhteyshenkilölle.
  4. Työterveysmestari lähettää yrityksellesi henkilöstön infokirjeen, joka sisältää työterveyshuollon yhteystiedot sekä nimetyn työterveysmestarin ja työterveyslääkärin nimet. Kirjeessä on myös ohjeet, miten toimia, kun henkilöstö tarvitsee neuvoa tai ajan työterveyshuoltoon. Yrityksellesi voidaan myös tarvittaessa järjestää henkilöstöinfo yhdessä vakuutusten yhteyshenkilön kanssa.
  5. Työpaikkaselvitys ja toimintasuunnitelman laadinta aikataulutetaan yhdessä yrityksesi yhteyshenkilön kanssa kolmen ensimmäisen kuukauden aikana.

Käytämme sivustollamme verkkoanalytiikkaa ja evästeitä palveluiden tuotantoon ja kehittämiseen sekä markkinoinnin kohdentamiseen. Jatkamalla sivun käyttöä hyväksyt käytäntömme. Lue lisää ja hallitse evästeitä ›